Leta i den här bloggen

söndag 10 maj 2015

Nancy Cunard

... och armbanden!
Eftersom jag har underarmar á la Karl-Alfred och ådror som Rambo är mängder av armband en bra lösning då man vill dölja attributen fråga. Dessvärre är rader av armband vansinnigt opraktisk och då är jag ändå inte "known as" särskilt praktisk när det gäller mitt sätt att klä mig. Nancy Cunard kanske är den i världshistorien som bar dem bäst. Att hon klädde sig som på dessa bilder, kämpade mot rasism och var den ballaste inom kultureliten på 20-talet stärker onekligen hennes roll som Stilikon med stort S. 
Värdiga efterträdare är förstås Iris Apfel och Vintage Vixen.
 
Vintage Vixen 's blogg finns många armbandsstudier.

7 kommentarer:

  1. Alltså . Så coolt med mängder av armband men vi har lite olika problem ....ett av mina problem är att jag har händer av typ manliga dasslock ! Får därför oftast inte på mig dom snygga ...

    SvaraRadera
  2. Super-stylish women with their fabulous bangles - and I'm lucky to call one of them my friend! xxx

    SvaraRadera
  3. Nancy Cunard? Wow, she is an absolute idol!! I love sketching her. What an amazing yet tragic life she had.
    I love the look of bracelet up the entire arm. I've tried it but have tiny wrists which makes it a problem. I'll have to try harder!

    SvaraRadera
  4. wearing all those bracelets, you wouldn't have to lift weights. I have small wrists and huge hands, hard to get some bracelets on!

    SvaraRadera
  5. I recognise those hands!! One can never have enough bangles and rings. I'm honoured to be included in such a stylish round-up! xxx

    SvaraRadera
  6. Love them all!! All those bracelets...yay!!! xx

    SvaraRadera